Elektrische Cayenne zet nieuwe Porsche-norm
Supersportprestaties, 390 kW laden en tot 642 km bereik
Porsche lanceert zijn krachtigste model ooit: de volledig elektrische Cayenne. De SUV combineert 850 kW, ultrasnel laden en een hoogst verfijnd digitaal interieur met de veelzijdigheid van een familiewagen én offroader.
Elektrische krachtpatser voor de volgende Porsche-generatie
Met de volledig elektrische Cayenne opent Porsche een nieuw hoofdstuk. De SUV levert tot 850 kW (1.156 pk), sprint in 2,5 seconden naar 100 km/u en haalt een rijbereik tot 642 km. Zowel de basisversie als de Turbo hebben vierwielaandrijving en een nieuwe aandrijflijn die technieken uit de autosport overneemt. Dankzij recuperatie tot 600 kW verwerkt de Cayenne tot 97% van alle remacties puur elektrisch.
Onderstel en laadtechnologie van topniveau
Adaptieve luchtvering met PASM is standaard. De Turbo krijgt extra PTV Plus en optioneel achterasbesturing en Porsche Active Ride voor een bijna vlak koetswerkgedrag. Laden gaat tot 390 kW (onder bepaalde omstandigheden 400 kW), goed voor 10–80% in minder dan 16 minuten. Nieuw is optioneel inductief laden tot 11 kW.
Strakker design, ruimer interieur
De elektrische Cayenne kreeg een aerodynamische koets met een Cx van 0,25, frameloze deuren en slanke ledmatrixkoplampen. Binnenin zorgt het nieuwe Flow Display voor het grootste displayoppervlak dat Porsche ooit bouwde, aangevuld met een AR-head-updisplay en een breed pakket digitale diensten. De wielbasis groeide tot 3.023 mm, goed voor meer beenruimte én tot 1.588 liter koffervolume.
Prijzen
Bestellingen zijn geopend. In België start de elektrische Cayenne vanaf 108.147,80 euro en de Cayenne Turbo vanaf 169.461,25 euro.





