Elektrische bestelwagens Partnercontent

Nieuwe Renault Trafic E-Tech: 800 V en tot 450 km WLTP

Elektrische Trafic combineert SDV-platform met sterke utilitaire capaciteiten

Op SOLUTRANS 2025 in Lyon debuteert de nieuwe Trafic Van E-Tech electric, het eerste Renault-model dat volledig is ontworpen als Software Defined Vehicle (SDV). De bestelwagen staat op een nieuw skateboardplatform en maakt gebruik van een 800V-architectuur die ultrasnel laden mogelijk maakt.

De nieuwe Renault Trafic Van E-Tech electric koppelt een rijbereik tot 450 km WLTP aan een modern, aerodynamisch design en een volledig elektrische 800V-architectuur
De nieuwe Renault Trafic Van E-Tech electric koppelt een rijbereik tot 450 km WLTP aan een modern, aerodynamisch design en een volledig elektrische 800V-architectuur

Actieradius en laadsnelheid voor intensief gebruik

Renault biedt twee batterijvarianten aan: een NMC long-rangebatterij met een rijbereik tot 450 km WLTP en een LFP-stadsbatterij met ±350 km WLTP. Dankzij 800V-technologie gaat laden van 15 naar 80% in ongeveer 20 minuten — goed voor zo’n 260 km extra rijbereik.

Capaciteiten blijven op utilitair niveau

De nieuwe elektromotor levert 150 kW en 345 Nm. Daarmee haalt de Trafic tot 2 ton sleepvermogen en 1,25 ton laadvermogen (in homologatie). V2L- en V2G-functionaliteit maken hem geschikt voor elektrische gereedschappen of netondersteuning op locatie.

Nieuwe Renault Trafic E-Tech: 800 V en tot 450 km WLTP 1

Praktische afmetingen voor stadslogistiek

De L1-variant biedt 5,1 m³ laadvolume, de L2-versie 5,8 m³. De totale hoogte blijft onder 1,90 meter, zodat ondergrondse parkings vlot toegankelijk blijven. De draaicirkel van 10,3 meter vergemakkelijkt manoeuvreren in krappe stadszones. Grote zij- en achterdeuren laten europalletlading toe.

Modern design en functionele cockpit

De Trafic E-Tech krijgt een strakke, aerodynamische voorkant met een doorlopende lichtsignatuur. Binnenin valt de horizontale ‘buis’-structuur op die plaats biedt aan een 10"-instrumentencluster en een 12"-touchscreen. De cockpit telt tal van slimme bergvakken die afgestemd zijn op intensief professioneel gebruik.

Nieuwe Renault Trafic E-Tech: 800 V en tot 450 km WLTP 2

SDV: digitale flexibiliteit en OTA-updates

Dankzij zijn SDV-platform ondersteunt de Trafic E-Tech over-the-air-updates, integratie van professionele softwaretoepassingen en CAR OS op basis van Android Automotive. Tools zoals Safety Coach, Safety Monitor en utilitaire navigatie helpen efficiëntie en veiligheid in de vloot te verhogen.

Productie en conversies in Frankrijk

De Trafic E-Tech electric wordt gebouwd in Sandouville, waar ook populaire conversies worden uitgevoerd door Renault Qstomize. Voor maatwerk kan men terecht bij meer dan 300 erkende Renault Pro+-koetswerkbouwers. De marktintroductie staat gepland voor eind 2026.

Nieuwe Renault Trafic E-Tech: 800 V en tot 450 km WLTP Solutrans 1
Nieuwe Renault Trafic E-Tech: 800 V en tot 450 km WLTP Solutrans 2
2/2

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

RENAULT BELUX

W.A. MOZARTLAAN 20, DROGENBOS 1620Meer info
Mobility business solutionsKleine bestelwagens (<2 t)Middelgrote bestelwagens (2-3 t)Grote bestelwagens (>3 t)