- 14 augustus 2018
- Door Ferre Beyens
- | 5 min. leestijd
BRANDSTOFKEUZE VOOR BESTELWAGENS; MOEILIJK OF TOCH GEMAKKELIJK?
De transportsector blijft een energieafhankelijke sector, maar veel meer nog dan in andere industriële takken leidt de energiewende er tot verwarring, misverstanden en onzekerheid. Hoe ziet de toekomst van de transportsector er energiegewijs uit, en welke aandrijfvorm zal de toekomstige bestelwagen kenmerken? Wat is het meest voor de hand liggende duurzame - en economisch 'haalbare' - alternatief? Niets is zeker, omdat 'het' alternatief voor de zwaardere bestelwagen gewoonweg (nog) niet bestaat. In het beste geval blijft het kiezen uit een mix van oplossingen. Kiezen dus uit een aanbod met full of mild hybrid aandrijving, aard- of biogas, lpg, waterstof als 'koude verbranding' in brandstofcellen of als voeding van een aangepaste benzinemotor, full-elektrisch of batterij. Het maken van keuzes is moeilijk... of zou het dat toch niet zijn?
Dit is een plus artikel
Abonneer om dit artikel te lezen
Gratis verder gaan?
Registreer en krijg gratis toegang tot 1 PLUS artikel/video
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u het online magazine. Het online magazine kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van het online magazine.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.
Reageer