Consequente batterijdownsizing

Rijtest Mazda MX-30 e-SkyActiv

We reden al vlug met het productierijpe prototype maar na enkele tests met de productieversie zou deze elektrisch aangedreven SUV ons technisch pas echt gaan boeien. Niet omwille van zijn prettig weggedrag, zijn aangenaam interieur en zijn elektrisch rijden dat anders bleek dan met andere EV’s. Wel omdat Mazda, tegen de trend van alsmaar zwaardere batterijen in, zijn MX-30 bewust met een kleinere energie-opslag zegende. Een krappere actieradius is het gevolg … maar een aantal niet te omzeilen milieu- en energetische voordelen vormen eveneens een gewichtig resultaat. Wat voor een benzinemotor geldt, is ook zo voor accu’s: geen oversizing, geen overdreven downsizing maar energetisch consequente “rightsizing”.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Mobility Business Solutions 

Mobility Business Solutions maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.