BYD ATTO 2 DM-i herdefinieert de compacte SUV-klasse
Super Hybrid-technologie levert tot 1.000 km actieradius
BYD, wereldwijd marktleider in voertuigen op nieuwe energie, breidt zijn Europese gamma uit met de ATTO 2 DM-i, een compacte SUV die de grens tussen EV en hybride opnieuw trekt. Het model combineert BYD’s Super Hybrid met DM-technologie met een praktijkgericht interieur en een elektrische rijervaring die ver uitstijgt boven traditionele hybrides.

Super Hybrid met DM: EV-rijgevoel, hybride zekerheid
De ATTO 2 DM-i brengt BYD’s nieuwste Super Hybrid-technologie naar het compacte SUV-segment. De aandrijflijn werkt het grootste deel van de tijd als een elektrische auto – zelfs in HEV-modus – waarbij de 1,5-liter Xiaoyun-benzinemotor vooral dient om de batterij en motor te voeden via een hoogrendementsomvormer.
Het resultaat is een indrukwekkende combinatie van prestaties en efficiëntie:
- tot 90 km puur elektrisch WLTP (Boost);
- tot 1.000 km WLTP gecombineerd rijbereik (Boost);
- gewogen verbruik: 1,8 l/100 km;
- 0-100 km/u in 7,5 s (Boost);
- topsnelheid: 180 km/u.
De Active-versie haalt 40 km elektrisch bereik en 930 km gecombineerd.
In beide configuraties behoudt de ATTO 2 DM-i een typisch EV-rijkarakter: stille werking, directe respons en de mogelijkheid om veel dagelijkse ritten volledig elektrisch af te leggen.

Compacter SUV-design met premium afwerking
Met 4.330 mm lengte, 1.830 mm breedte en 1.675 mm hoogte behoort de ATTO 2 DM-i tot de compacte SUV’s, maar zijn wielbasis van 2.620 mm maximaliseert binnenruimte en comfort. Het ontwerp is herkenbaar door:
- slanke full-ledkoplampen;
- doorlopende achterlichtsignatuur met “Chinese knot”-details;
- zwevende daklijn;
- uitgesproken wielkasten en dynamische wielen.
Vergeleken met de elektrische ATTO 2 krijgt de DM-i-versie een grotere voorgrille, aangepaste bumperdetails en exclusieve kleur Midnight Blue.

Technologisch interieur met grote displays en AI-stemassistent
Binnenin valt de ATTO 2 DM-i op door een ruime, kwalitatieve cabine met een volledig vlakke vloer. De voornaamste features zijn:
- 8,8-inch digitaal instrumentenpaneel;
- 12,8-inch draaibaar infotainmentscherm;
- multi-gesture climate control;
- AI-gestuurde stemassistent “Hi BYD” met generatieve AI en contextherkenning;
- nieuwe stoelen, extra opbergmogelijkheden en kolomschakelaar.
De Boost-versie voegt een panoramisch dak, privacyglas, verwarmde voorstoelen en draadloos laden (50 W) toe.
Met een bagageruimte van 425 tot 1.335 liter biedt hij meer dan vele C-segmentmodellen.

Rijhulpsystemen en laadmogelijkheden
Beide versies beschikken over een volledige ADAS-suite, inclusief AEB, BSD, RCTA, Lane Assist, DMS en Intelligent Cruise Control. Boost voegt Vehicle-to-Load (3,3 kW) toe.
AC-laden:
- Active: 3,3 kW, 15-100% in 2,7 u;
- Boost: 6,6 kW, 15-100% in 3,0 u.
Eerste leveringen begin 2026
De BYD ATTO 2 DM-i komt begin 2026 op de Europese markt en krijgt BYD’s 6 jaar fabrieksgarantie en 8 jaar dekking op aandrijflijn en batterij.